19 augusti 2023

Skulle fota Storlom

Satt utanför bastun för att fota Storlom. Satt helt stilla. De är skygga och dyker under och simmar länge och långa sträckor under vatten. Så man vet aldrig var de dyker upp. Det sägs att Lommen hämtar regnet när den simmar mot land. Det sägs också att det blir oväder när Domherren piper. Den här sommaren kan jag säga att de båda ”spådomarna” stämmer. Har inte ens hört Domherren på sommaren förut. Men när jag satt där så kom istället en ekorre skuttande i full fart rätt emot mig. Han/hon såg mig inte. Jag gav mig tillkänna ville inte ha den på mig. Men hade tur för den satte sig i tallen närmast. 



Först var den ganska upprörd. Smackade och slog med svansen. Såg lite ilsken ut. 





Sen kollade vi mest in varandra ett tag så jag kunde ta flera bilder innan den skuttade iväg åt samma håll som den kommit ifrån. 





Så söt liten krabat. 







Storlommen kom aldrig riktigt nära. Hoppas alltså att det inte blir alltför mycket regn imorgon. 



Vi har fått så det räcker. Vattnet går nästan till knäna på ena bryggan. Men det kunde varit värre. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.