20 juli 2016

Tranan trumpetar

Bilden är från i lördags kl: 04.04 en minut efter soluppgång.

Då trumpetar en trana strax intill. 

Jag vaknar till och måste gå upp och titta på sjön. Spegelblank och lite dimslöjor.


Vi kom aldrig till Hornborgasjön i våras som planerat  men nu får vi alla fall lyssna på en trana som trumpetar. Kanske är den glad att solen går upp? Det är jag med, särskilt som jag får somna om ett tag till vid den tidpunkten. Härligt att vara ledig! Men lite kul är det ju att tranan faktiskt trumpetar precis 04.03 vilket var soluppgångstid i lördags just här. ( jag var tvungen att googla på det) Där snackar vi solhälsning med kraft i strupen!



4 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter så fin bild. Jag saknar en sak och det är en sjö vid min koloni. Soluppgång och nedgång har jag inte heller här så där fint. Men månen den ser jag varje kväll från min veranda. Den är så fin nu.
    Ha det gott i sommarvärmen
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Meta! Så kul att se översiktbilderna ftån din koloni. Så mycket arbete! Förstår att Du trivs bland alla vackra blommor. Må så gott! Kram Annika

      Radera
  2. Vilken ljuvlig bild Annika! Och vilken lycka att vakna och få uppleva tranans hälsning och den utsikten sedan... helt underbar. :) Njut av allt det vackra du har omkring dig vännen och så önskar jag dig underbara sommardagar.

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    Ps. Tack för dina alltid lika värmande och omtänksamma ord hos mig. Jag blir så glad kan du tro.♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! Fortsätt ha det skönt i sommaren Du med!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.