09 juni 2013

Trädgårdsdiamant

Några prismor som hänger i äppelträdet. Skulle behöva en liten puts de med.
 
Om du kikat på min blogg har du nog märkt att jag gillar Magnolior. Nu har de blommat över i vår trädgård förutom buskmagnolian.
Den är fin nu fast den står lite dumt till hos oss. Undanskymd.
Blommorna ser nästan lite konstgjorda ut men visst är de läckra.
 
 
Skulle behöva ta ett krafttag i vår trädgård. Har haft så mycket för mig på sista tiden så ser ut som allt ligger för fäfot både ute och inne.
Hade tänkt göra ett ryck igår i trädgården men så kom ett rejält regn och jag blev istället kvar inne och tittade på det vackra prinsessbröllopet. 
Vackra blommor där med. Floristerna har haft fullt sjå med sitt roliga uppdrag gissar jag.
 
Hoppas det klarnar upp nu på eftermiddagen och att jag hittar den tappade farten.
Glad att regnet höll sig borta från såväl studenter som prinsessbröllop.
 
Skulle vilja ta bort all rysk martorn som håller på att ta över totalt.
I varenda liten springa mellan plattor och överallt poppar de upp.
Och de blir stora så ska ta de nu innan de går i blom och fröar av sig ännu mera.
 
Det är väl det som gör det så spännande med trädgård.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.