16 juni 2013

Klädsel: Halmhatt

Bestämde mig för att ha kalas när jag fyllde väldigt jämnt för ett år sedan. Man ställs ju inför den frågan och funderar om man ska fira eller inte, ska man åka bort eller inte. Sedan om man ska fira, hur och var ska man fira. Jag hade först ett litet mindre kalas för släkten på själva födelsedagen.
Då fixade vi själva lite buffémat. Sen hade jag ett större kalas på lördagen efter. Precis ett år sedan just idag.

Önskade att det skulle bli en kul och ganska avslappnad tillställning hemma i trädgården så klädkoden var given: Halmhatt! De flesta hade också hatt och i lite olika stil. Någon sombrero, någon cowboyhatt, några väldigt eleganta, några väldigt söta och några klassiska och någon hade sydväst.

Hade också bett gästerna o.s.a med en eller ett par favoritlåtar vilket resulterade i en väldigt varierad lista på Spotify som jag döpte till Fab fifties. Ett kul minne att lyssna på även efteråt. Tog hjälp med maten från duktiga och trevliga Din vän vid spisen  Gott och rikliga portioner.
Sönerna hjälpte till att servera välkomstsnittar

Tur som en tokig hade jag med vädret. Det sken upp precis lagom till kalaset. Vi satt ute till solen gick upp eller skulle gått upp.
För då blev det regn igen. Tack för den klockningen av nederbörden.

Vårt julknytisgäng (mannens innebandygäng X9 med respektive) bjöd på sång med egen text.






















Fick en massa fina och bra presenter. Många som har räckt länge och utnyttjats under året.Det har varit cykelutflykt, Stockholmstur och spabesök. Vackra blommor, goda drycker, fina böcker, inte minst en egen fejsbok och restaurangbesök. Några hade klurat och gav presenter för alla fem sinnen.

Kände mig verkligen uppvaktad. Av familjen fick jag en härlig resa till Madrid. (kunde haft något att göra med att sönernas favoritfotbollslag är just Real Madrid)

Sista presenten ska jag avnjuta i form av en konsert om en knapp vecka.

Sen tror jag det är färdigfirat.
 
 
 
Kalasandet var jätteroligt och ett minne för livet!
 
Tack igen alla!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.