06 juni 2013

Nationaldagen

 
En dag då jag kan bli väldigt patriotisk när jag ser alla blågula flaggor.
Det är sommarlovstid och Sverige är som vackrast.
 
Bilden ovan tog jag förra året just den 6 juni på Zetas trädgård en riktig guldgruva
för den som är intresserad av trädgård och inredning.
Minns inte vad det var för träd men tyckte det blev så symboliskt för dagen 
med de gula bladen mot den blå himlen.
Har kan du läsa mer om Zetas finsmakarens trädgård
 
På Zetas är det till och och med vackert på toaletten.
Det finns även ett litet café som har lättare rätter förutom fika. 
Victoria Skoglund som är trädgårdsmästare och driver Zetas har även givit ut fina böcker.
Men det får bli ett eget inlägg om de längre fram.
Hon har en blogg också med en massa vackra bilder Victoria Skoglunds blogg
  
 
Annorlunda spaljé
 
Den 6 juni ifjol var vi fyra likasinnade när det gäller blommor som åkte på utflykt.
"Fyrklövern"
Vi har tidigare arbetat tillsammans med just blommor.
Vi startade upp med bakluckefika och en tur på Löta trädgård i Ärla utanför Eskilstuna.
Massor av gott och flaggor förstås.
 
Sen for vi till Zeta´s vid Kungens kurva och gick runt där och lunchade på caféet.
 
 
Sibirisk vallmo på Lötas trädgård.
 
En jättehärlig dag och när vi skulle hem var det ganska fullt i bilen.
 
 
Sommarlovstider är det nu som sagt.
En son fick sommarlov redan igår, den yngre går en vecka till. 
Sen har vi ingen kvar på grundskolan längre. Det känns konstigt.
Härligt för de med ledighet. Jag vet att jag snart kommer sakna skolluncherna....
Hade gärna sett att de haft sommarjobb i år. 
Men lite ska de få att göra alla fall. Staketfärg och penslar är inköpta redan.
Finns en hel del sådant att pyssla med.
 
Nu håller jag tummarna för att alla studenter får vackert väder imorgon
när de ska springa ut från sina skolor runt om i stan för sista gången.
Det betyder så mycket om solen skiner en sådan dag.
 
Önskar Dig som kikar in här en trevlig nationaldag! 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.