13 februari 2013

Envishet

 
 
 
Tyckte jag kommit på en så fiffig idé.
Såg den söta bokmärkesmusen och tänkte att det var ju
 en väldigt bra liten present till många bokmalar i väninnekretsen.
 
Lagom att stoppa i ett kuvert till de som bor långt bort.
Jodå köpte raskt garn, nu skulle här tillverkas möss, förträngde bara en liten detalj.
 
 Jag kan inte virka! Luftmaskor jovisst, men inte så mycket mer. Här krävdes mer.
 
Det blev bara ett bokmärke och det behöll jag helt egoistiskt själv
för att påminna mig om att det är mestadels gjort av ren och skär envishet.
Här hittade jag beskrivningen på musen:
 
"Vi kan uträtta allt vi vill uträtta om vi ägnar oss åt det tillräckligt länge"
                                                                        Helen Keller 1880-1968
  
Lämnar med ett boktips med den för årstiden lämpliga titeln:
Den frusna trädgården av Kristin Hannah.
 
Boken ligger i min "att läsa hög" (som börjar bli oroväckande stor).
Hinner inte alls läsa så mycket som jag skulle vilja.
Fick tips om den av min bok- och blomstervän Sus 
så törs nog gå i god för att den är bra.
Hon har god smak.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.