23 augusti 2023

De ynkliga vita



Köpte två flak vita pelargoner för just ingenting när de såldes ut på byns matbutik. Klippte ner blommorna så fick de börja om. Med lite gödning och kärlek blev de riktigt fina. De flesta hamnade hemma där de lyser upp vid entrén men några i stugan. 






Tomaten som står bredvid är en 100/1000. Hade hört så mycket om den och köpte frön. Men nja, överskattad tycker jag. Den kommer jag inte odla igen. Tomaterna är som små röda pärlor. Goda visserligen. Men finns många andra som jag gillar betydligt bättre. Plantan som inte ska tjuvas blir stor, risig  och svårhanterlig. Den ena har jag hängt upp i en lampskärmsanordning i växthustaket. Jag knyter med klippta remsor av svarta t-shirt som inte skär in i växterna. Bäst vore nog att ha den i en stor kruka som är högt placerad som på en gigantisk piedestal. Kanske så den är tänkt. 



Mina sparade Mårbackapelargoner har fått stå kvar i växthuset denna regniga sommar. De trivs där och slapp bli fula av regnet. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.