08 december 2020

Mossiga kransar och boktips

Årets dörrkransar blev mossiga med gröna sammetsband och små bjällror. Brukar inte ha dörrkransar varje år men i år kom de på plats. Lite skogiga men den ljusa renlaven lyser upp. Känns som man behöver allt som lyser upp just nu.



De små bjällrorna köpte jag förra året när vi hade en blomsterkväll inför Advent. I år blev det inget sånt arangemang så blev till att pyssla på egen hand. Sammetsbanden hittade jag på Clas Ohlsson. Tyckte de passade mot vår gröna dörr.


Slutligen ett litet boktips. Eller jag har egentligen inte läst den än. Blir ikväll. Men den verkar lovande med tanke på att författaren klassar "Att somna med hund" som en av livets små njutningar. Bilden på framsidan är underbar.  


Kopplar ihop den med några andra böcker jag nyligen läst på temat  Förundran. Maria Borelius Förundran och Förundranseffekten av Katrin Sandberg och Sara Hammarkrantz. Andemeningen i båda är att det är viktigt att stanna upp och förundras, se storheten i sånt som omger oss och låta sig hänföras. Absolut ett resonemang som jag köper alla dagar i veckan. Men det får mig också att tänka att hundar nästan alltid gör mig förundrad i positiv bemärkelse gång på gång. Ljuvliga varelser!



 

8 kommentarer:

  1. Jättefina kransar som passar perfekt på de vackra dörrarna!

    SvaraRadera
  2. Så vacker ytterdörr och kransarna förgyller ännu mer. Jag håller mig inte heller bara till röda band i kransar just nu har jag ett brett blått sidenband och mässingsklockor i. Tack för boktipps.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att variera. Blått band lät fint! Boken var bra, lättläst men tänkvärd om de många små sakerna i livet.
      Ha det gott!
      Annika

      Radera
  3. Ja, kransarna och dörrarna är så vackra! Älskar pardörrar.:)
    Många böcker om förundran, något jag gör varje dag. Förundras alltså! Men har inte läst några böcker i ämnet, så tack för tipset!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Jag har nog också ganska lätt att förundras mest hela tiden. Men bra att bli påmind om sånt som är positivt i dessa tider. Behöver fyllas på hela tiden.
      Kram och trevlig Luciasönag!
      Annika

      Radera
  4. Men sååå vackra dörrar och kransar!!! Och visst behöver vi allt pyssel och ljus denna tid!
    Spännande bok av Sigge Eklund. . .
    Önskar dig en fin 3eAvent & Lucia
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar Dig också en fin tredje adventshelg och Lucia! Boken var bra!
      Ja känns bra med lite extra pyssel och ljus just nu.
      Må så gott!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.