20 februari 2020

Glädjeämnen!



Igår var det en helt underbar dag. Vårsol och vindstilla!

Vi gick en lång promenad på Björnön. Det gladde mig liksom tre små snödroppar som jag tagit in i vas. De gör sig olika i sol eller mot svart bakgrund. Att känna hopp om livet efter en elak matförgiftning i lördags gladde mig också. Hu så mör man blir efter en sån vända. Men innan den slog till var det en trevlig lördag med tjejträff i Norrköping. Kommer bilder i ett annat inlägg.


Underfrån när de börjar slå ut. Man måste titta noga så man ser hur söta de är.
Det anordnas speciella Snödroppsresor till England. Ja varför inte?


Nu har jag hängt upp de på kroklisten så jag inte ska missa hur snygga de är underifrån. Det ser man knappt när de står ute. Ja jag vet att jag är en blomnörd men man kan också vara glad att man kan glädja sig åt de små sakerna i livet.



Var på vårdplanering för min mamma imorse på hennes gruppboende och gläds åt att hon mår så bra som det går. Hennes epilepsi har inte märkts av på väldigt, väldigt länge. Så äntligen verkar medicinering blivit rätt och fungera som den ska. Så skönt! Anfall är tröttande och det har också hänt att hon ramlat och gjort sig illa när hon fått de.

Något mer ytligt som jag är glad åt är att jag äntligen verkar fått nytt grepp om mitt bildkaos.
Tror jag kommit några steg rätt riktning. Så nu har den stora bildrensningen börjat på allvar.
Kroknade ju helt när det inte funkade som tidigare. Men har fått många bra tips så ska nog komma på banan igen. Det tycker jag är kul för det är ett stort intresse för mig och jag vill kunna göra något av bilderna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.