24 februari 2020

Tjejhelg i Norrköping


Förra helgen var jag på tjejhelg i Norrköping. Äntligen hade vi fått till ett datum som passade.
Vi var tre tjejer som ¨sågs. Vi var i Laguna Beach i Kalifornien 1983 och har hållit kontakten sen dess så det är alltid lika kul att ses. Nu var det fem år sen vi sist sågs alla tre.

Cecilia bor i Skåne och var på väg norrut för att hälsa på sin mamma i Eskilstuna. Så vi sågs en bit på vägen i Norrköping. inte så lång resa för oss andra två.  Gick först runt lite på stan och i de gamla delarna runt det som heter Knäppingsborg där tyckte vi nog det var mysigast.  Knäppingsborg kommer av namnet på en vikingaborg som låg på platsen under medeltiden.


Gamla textilindustrikvarter vid Motala ström och det gula huset heter Strykjärnet. Huset liknar ett strykjärn i formen så därav namnet. det är drygt 100 år gammalt och inrymmer nu Arbetets museum.
Vi kikade på en fotoutställning där.



Mina fina vänner Camilla och Cecilia.



Lunch intogs på mysiga Tinas café å sånt i form av en galette med god fyllning.


Så långt var allting frid och fröjd.....

På kvällen hade vi bokat bord på en tapas restaurang.
Efter maten började jag känna mig ruggig och blev dålig så tror faktiskt jag blev matförgiftad.
De andra klarade sig som tur var. Skyndade hem till hotellet och mådde dåligt hela natten och morgonen. Snöpligt och otur! Så det blev en tidigare kväll än planerat.

Hade ju planer att se oss runt lite mer på söndagen också och tåg hem först på eftermiddagen.     
Men det kändes inte som någon bra idé för min del. Så slutade med att min snälla man kom och hämtade oss och det var skönt att landa i sin egen säng. Man blir bra mör efter en sån vända. 
Skulle jobbat på måndagen men det gick ju inte. De andra åkte med till Eskilstuna vi kände oss lite färdiga med Norrköping och hoppas det inte dröjer lika länge tills vi ses nästa gång igen.

Vet inte vad detta var för hus bara att det var belyst på kvällen. Fönstren se så små ut så jag gissar att det är ett ombyggt fängelse eller liknande. Men jag har ingen aning. 


4 kommentarer:

  1. Trevligt med tjejhelg, men fy vilket tråkigt slut det blev...
    Norrköping är ju en trevlig stad, synd att ni inte hann se mera.
    Kram
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättekul att ses men lite snöpligt och hastigt slut.
      Bättre lycka nästa gång.
      Kram Annika

      Radera
  2. Ja, tråkigt att du blev sjuk Annika! Men ni fick i alla falla träffas och se om i mysiga Norrköping. "Strykjärnet" ser väldigt mysigt ut liksom det belysta huset. ja, förmodligen har det varit ett fängelse eller kanske något magasin av något slag.
    Kramar Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att ses och vi hann ju mycket på lördagen blev bara lite snöpligt.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.