06 juli 2019

Perfect day


I onsdags fick jag en toppendag med de här fina tjejerna. Vi gick på gymnasiet ihop och Therese t h och jag är barndomsvänner sen tio års åldern. Vi startade upp på Tant Grön i Vintrosa utanför Örebro.
Så trevligt ställe! Café och blommor, inredning och lite kläder. De har även en massa trevliga arrangemang där. Ostkvällar och allt möjligt. 

Sen gick vi runt i Örebro. kikade lite på Open Art utsällningen. Lunchade med goda surdegspizzor i Stadsparken under tak för det kom en regnskur. Strosade bland rosorna och vackra planteringar i Stadsparken, kikade i Wadköping och gick lite på stan. En kalasdag med bästa vänner helt enkelt!    Så trevligt och mysigt! Fick en flaska rosé som tack för skjutsen av Inger och att vinet hade namnet Perfect day var ju extra kul. 

På Örebro slott huserar en bläckfisk på vinden under Open Art utställningen. Man såg de gröna armarna fladdra ut ur fönstren. Effektfullt. Syns inte på denna bilden men budskapet var nog så bra tyckte jag. Örebro är en väldigt trevlig stad. Livligt centrum inte minst.
  

2 kommentarer:

  1. Tant Grön - det verkar vara något i min smak också! Får skrivas upp på listan över "mysiga platser!" :) Ja, Örebro är en mysig stad och "Wadköping" lite extra trevligt. Innan jag kom dit första gången, trodde jag att Wadköping var en liten stad nära Örebro! :)
    Hursomhelst - trevligt att uppleva platser tillsammans med gamla goa barndomsvänner!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar dag i nästa vänners lag, finns inget bättre. Har Besökt Tant Grön och det är fint. Nu vill jag åka till Rönne Cafe utanför Örebro och kika på härlig keramik och fika, får se om det hinns med i sommar. Kram

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.