05 april 2018

Vårtecken vid vinstocken


Jodå våren är på väg. Några krokusar tittar upp ur fjolårslöven vid vår vinstock mot söderväggen.
Tydlig kontrast det lilla gröna spjutliknande bladet som sticker igenom det bruna lövet.
Nederbörden idag kommer som regn inte snö, det är ju också ett vårtecken. Sommardäcken är på det är också ett vårtecken.


Ett annat vårtecken var jag på igårkväll. En föreläsning om liljor som Trädgårdsamatörerna anordnat. Jag har precis gått med i föreningen. Kanske för att jag tycker det är kul att ta del av andras trädgårdar. Föreläsningen var på danska. Så det kom mig tillgodo att jag är väldigt förtjust i danska tv-serier och deckare. Lite har jag väl ändå snappat upp under årens lopp. Gillar ju Danmark!

Hoppas på fler vårtecken under kommande helg!

4 kommentarer:

  1. Ljuvliga vårtecken! Ser i våra rabatter att krokus och snöklockor är på väg upp! Vi har haft både sol och regn idag. Trevlig bok.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äntligen! Segaste våren på 100 år läste jag. Men igår påbörjades trädgårdsbestyren.
      Kram Annika

      Radera
  2. Ser att krokusarna börjat titta upp även hos dig! Äntligen...
    Och så har äntligen även den långa bloggpausen tagit slut för min del. Nu har jag bestämt mig - nu börjar jag igen! Jag har verkligen saknat bloggandet och alla bloggare.
    Vad kul att du gått med i Trädgårdsamatörerna. Jag var medlem där i många år och skötte hemsidan. Har faktiskt funderat på att gå med igen det senaste året. Det ges många fina tillfällen genom den föreningen att besöka andras trädgårdar. Kul!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att Du fortsätter! Alltid trevlig läsning och fina bilder hos Dig! Jag är ju också på instagram och lite snabbare där men några inlägg blir det fortfarande. Ja jag och en väninna hade funderat på Trädgårdsamatörerna ett tag så vi gick med på trädgårdsmässan. Hoppas på lite givande studiebesök.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.