04 april 2018

Dofter och doftminnen

Nu längtar jag efter vår och plusgrader. Igår tog jag alla fall fram cykeln även om jag själv var ganska påpälsad med överdragsbyxor osv. Har ju varit så isigt så cykeln har fått vila ett tag över vintern.  Men nu hoppas jag att vi inte får mer snö. Ingen som stannar kvar alla fall.


Tänker att det var lite snopet för alla som tillbringade påsken i delar av Skåne som överraskade med ännu mer snö. Vi lite längre uppåt är ju vana vid att det kan vara så men påsk i Skåne förknippar man inte med snöyra och nya decimeter av snö. Då är det kanske trösterikt med ett doftminne av sommar.

Jag gillar verkligen dofterna från Clean. Lätta och fräscha. Inte minst denna "Ultimate beachday" när man längtar efter sommar och värme. Jag har flera olika. Senaste tillskottet är Love grass - Kärleksgräs. Passar ju mig fint som älskar gräs. Den doftar lite av uppiggande Citronblomma bland annat. 

Min favorit sen länge är annars Warm Cotton. Den återkommer jag ständigt till.
Sen får man ju såklart visa hänsyn i olika sammanhang det är ju många som är känsliga för doft.

Soltorkad tvätt ja det doftar ju gott. Snart kan man hänga ut sin tvätt och det är en speciell känsla.
Tyckte om det Spring in Sweden-klippet på Jonna Jinton som pulsar fram i djupsnön i bara en klänning med stor tvättkorg under armen och hälsar våren med att hänga ut tvätt i en vinterprotest. Uppfriskande och kul! Rekordmånga visningar. Då kände jag också att jag inte ska gnälla om lite seg vår i år. Men nu är den väl på gång ändå.

2 kommentarer:

  1. Hello! !
    I am always impressed with a nice message.
    In this season, Japan is stained with cherry color.
    It is a very favorite season for Japanese people.
    Sakura in Washington DC is also a present from Japan.
    I am running fast on a road bike with tunnels of Sakura.
    Ryoma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cherrys in Japan what a dream at this time of year.
      That must be something!
      / Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.