30 september 2015

Blomsterängen

Nu har vi slagit ängen. Mitt lilla projekt blomsteräng i stugan. Hoppas något av allt som blommat kommer tillbaka nästa år. Det där med äng är väl kanske inte helt lätt. Kanske får så i lite extra vallmo. Tror det lätt blir så att ogräset tar över. Men vackert var det i somras. På platsen där vi tidigare eldat och det mest växt tistlar efter majbrasan.















Här finns en sida med lite skötselråd och de säljer även fröblandningar: Pratensis

Min äng blev förstås flitigt fotograferad av mig. Ett litet filmklipp längst ner. Om det fungerar?
Tycker verkligen om när vallmon vajar för vinden. Eller jag tycker mycket om vallmo över huvudtaget. Så skira.

Såg den allra vackraste äng på bilder ifrån Tällberg. På en sluttning med solnedgång och Siljan
nedanför. Säkert en av Sveriges mest fotograferade ängar. Sök efter den på google eller instagram.
Så vackra bilder. Vi missade tyvärr den när vi var till Tällberg en sväng i somras. Jag var ovetande om dess existens annars hade jag nog letat upp den.

Det har även blivit blomsteräng i vår stad. Framför Västerås slott mot ån.


Jättefint och en trevlig och god idé. Ängen har som syfte att hjälpa träden med näring också
om jag förstått det hela rätt.



2 kommentarer:

  1. Åh så vackra bilder!!! Ha det fint/ Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Önskar Dig en fin oktobermånad. Ser dina fina bilder på Instagram.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.