29 juli 2015

Trivs också på landet


Mina övervintrade pelargoner trivs fint på landet. Trots eller kanske just på grund av lite bristfällig skötsel blommar de på i den så kallade "pigkammarens" fönster. Ett litet rum innanför köket.
Där har vi ställt kylskåp och har en liten frukosthörna eftersom själva köket är rätt litet.


Fick en tavla med höns av min vän Viveka. Den ska nog få vara på väggen här. Ska nog höja upp den lite och måla om ramen bara. Påminner mig om Viveka och hennes sommarhöns på landet.



När jag var där och hälsade på visade hon mig ett riktigt litet Lyckebo. Fågelbo byggt i en hästsko.
De små Göktytorna borde väl få ett lyckligt liv.





4 kommentarer:

  1. Men vilket häftigt fågelbo! Och att du lyckades få ett sånt bra foto också!

    Fin hönstavla också! Undrar varför man tycker att det är så hemtrevligt och mysigt med höns? Skulle gärna ha några, men min man är inte lika entusiastisk... :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det ett härligt bo. Jag tilltalas också av det där med höns. Inte minst matrester/kompost ut ger ägg in.
      Kram Annika

      Radera
  2. Du säger att dina pelargoner fått bristfällig skötsel och ser helt fantastiska ut!
    Skulle det betyda att jag skött om mina alldeles "för bra" då iom att de inte har en endaste blomma och knappt några blad ;=)
    Kraft till dig nu när sommarledigheten är slut!
    Iren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Iren första dagen på ena jobbet gick över förväntan.
      Men visst gick tre veckor rasande fort.
      Må så gott!
      Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.