05 juli 2015

Happy days!

Lyckliga dagar är det för oss när vi får vara på landet i vår kära stuga.



Helgen bjöd på fantastiskt väder! Så lite bryggtid med halmhatten på blev det allt.

Och premiärdopp i sjön, så här sen har jag aldrig varit.

Ett år badade jag vid påsk. 

Att ta ett morgondopp är den bästa starten på en dag.

Särskilt när det är varmt i vattnet som nu.

Åh vad jag längtar efter semester! Snart så!


Lösningen på en bad hair day - halmhatt såklart


Hamnade visst i skuggan av den yngre generationen.


Och en rejäl regnskur kom det också. På lördagskvällen.

Den glömmer vi sent tror jag för det var mitt under festligheter med vägföreningen.
Tipspromenad och lekar var lagom avslutade och mat låg på grillen eller på tallrikarna.
Då kom först en liten skur sen kom en till mer ihållande.

Och de flesta av oss satt bara kvar och trodde den skulle dra förbi lika snabbt som det kom.
Men det gjorde den inte utan bara ökade och ökade.
Några handlingskraftiga hämtade paraplyn och parasoll.
Det förslog inte riktigt.

Men då var lösningen och lyckan att det fanns en loge där vi höll till.
Så festligheterna kunde fortsätta.



1 kommentar:

  1. Härligt att vara på landet och koppla av. Vi åkte upp till vårt smultronställe, strålande väder och premiärdopp i havet. Kram

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.