08 maj 2015

Klöver och gräs

Fixade till några  krukor utanför kontoret för någon vecka sen.

Inspirerad av Helena på Helenas hem och trädgård blev det gräs och klöver i krukorna.
Hennes fina krukor ser du om du klickar här: Helenas fina krukor med klöver och gräs 
så kan du scrolla uppåt och neråt i hennes inlägg för där finns fler fina kombinationer.

Mina gräs och klöver fick  sällskapa med Stjärnöga i en tegelröd färg.
Trevligt att mötas av en färgklick när man kommer till jobbet.
 
Stjärnöga öppnar sig fullt när solen skiner. Tycker de brukar blomma tacksamt hela sommaren.
Tänker att de blir finare när allt får växa till sig lite och klövern hänger lite över kanten.

Och tänk att det redan är fredag igen. Dagarna rusar fram.
Trevlig helg önskar jag Dig som kikar in här!
Annika













2 kommentarer:

  1. Supersnygga kombinationer! Ja, gräs är verkligen användbart i samplanteringar. Det blir liksom höjd och en spänning i det hela... Inspirerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva. Det får växa på sig lite bara.
      Ja jag gillar gräs både i krukor och buketter. Min senaste favorit i buketter heter Droppax.
      Så fint nästan som havre fast med droppformade ax. Det gräset kommer jag leta efter.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.