22 mars 2015

Vilken trevlig helg

 I helgen blev det utflykt till Örebro. Vi startade med Trädgårdsmässa.


Utanför Conventum mötte vi upp min bästa vän sen skoltiden och hennes man 
som vi skulle hälsa på över helgen. Så gick vi några varv på mässan.
Fin monter hos Floristutbildarna, skolan jag gick på för flera år sen.
 
Mycket koppar och blomster i toner som passade fint till.
 





Så fint med havreaxen.
 

En massa småvaser med anemoner och havre. Vackert!
 


Karl-Fredriks blomsterkreationer hade också en väldigt fin monter. Han är f d elev på skolan.
Jag köpte fina videkvistar och en liten perenn cyklamen av honom som jag ska plantera ut. 


Mässan var inte så stor men det gjorde inte så mycket.
 
Då hann vi ett varv i trevliga Örebro också och en
långpromenad innan det var dags att kura skymning
och äta en god middag hemma hos våra vänner.
Så kul att ses igen och mycket att prata om.
 


Vacker utsikt över Hjälmaren och ett skådespel att se hur himlen skiftar nyanser
innan det blev mörkt.

 

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag och mässor är kul ibland gärna de mindre tycker jag visserligen ska jag till Älvsjö på fredag men det är 5 år sen sist så det får vara förlåtet då.Det var många fina blommor som fastnade på dina bilder kul att se.
    Ha en fin mitt i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Meta! Inget Älvsjö för mig i år tyvärr. Får njuta av andras bilder därifrån istället.
      Kram Annika

      Radera
  2. Tack för glimten från mässan, via dina fina bilder! Vilken härlig dag det ser ut att ha varit.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. En jättemysig dag och helg. I år hinner jag inte till stora trädgårdsmässan så det var kul att få gå på den här och framför allt träffa våra goda vänner.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.