08 mars 2015

Startar upp säsongen

Visserligen har jag tjuvstartat trädgårdssäsongen lite med vårlökar i mina julklappsbord som rostar helt enligt plan. Ljung, barriga kvistar och kvistar från lärk och röda kornellen har bytts mot lite mer vår i form av olika vårlökar.

Men idag drog jag igång lite smått med att trädgårdera lite mer i praktiken inte bara i teorin. Fick ihop några säckar efter att ha räfsat lite fjolårslöv och klippt ner lite i några rabatter.

Pelargonerna blev ansade och fick flytta in i värmen och fikonträdet tog jag in redan före sportlovet.
Så nu känns det som säsongen startats upp igen. Även om mycket återstår så är det en skön känsla att alla fall ha börjat på lite.





Jodå rosten kommer på mina små blombord som jag fick i julklapp och det är just meningen.


Så här såg de ut med vinterkostymen: Vinterbord


Några Magnoliakvistar fick följa med in.

Mitt lilla fikonträd har överlevt vintern ihop med några pelargoner i uterummet.
Räknade till 22 stycken små fikonämnen. Lycka!!!


6 kommentarer:

  1. Ja, samma här! Äntligen är man i gång! Jag har varit ute hela dagen, och ändå är det bara det allra, allra första som blivit gjort, men det är en bra början! Precis som du gjort, så har jag också tagit in en massa krukor i värmen nu. Det är ett startskott!

    Men du - de där borden missade jag i julas! Så otroligt fina! Vilken jättebra julklapp!!! De är fina redan nu, men kommer att bli helt FANTASTISKA när de rostat! WOW, säger jag bara!

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är jätteglad för borden som mannen gjort med lite hjälp. Kul att variera innehållet efter säsong.
      Nu är alla trädgårdsmänniskor lite på gång tror jag och mina ärtskott spirar i fönstret tack vare dig :)
      Kram Annika

      Radera
  2. Ja, nu är vi på G! Underbara tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våren är bättre för varje år tycker jag.
      Kram Annika

      Radera
  3. Så fina bord du har, och så klart att de ska vara rostiga. Vackra såväl, vinter som vårbord. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla! Ja de ska bli roliga att pynta för olika årstider. Kanske blir det en massa taklök till sommaren eller något annat lättskött. Vi får se.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.