04 maj 2022

Så snällt

Ställde en fråga om ett bevattningssystem som drivs med solcell i en trädgårdsgrupp jag är med i. Fick så vänligt svar av en annan trädgårdsamatör. Han hade precis det system jag kikat på och bjöd hem oss för att få mer information på söndagseftermiddagen. Hopp om mänskligheten! Så vänligt! 

Blev bjudna på gott fika och fick en rundvandring i parets stora trädgård och visning av bevattningssystemet som drivs av en solcellspump. Tycker det verkar smart när vi inte är på plats hela tiden och kan vattna. Dessutom går det åt mycket mindre vatten tydligen. Ja jag blev nog övertygad och kommer nog beställa till växthuset. Fick dessutom med mig instruktionsboken ( de hade två) och två små plantor. Så glad man blir av snälla och hjälpsamma människor.

På vägen till det här paret passade vi på att besöka Prästgårdens Trädgård i Kolbäck. Behövde några fler penséer där det blev hål efter påskliljorna. Där var det även pelargonutställning. Så kikade lite på den. Fint iordningställt och kul att titta även om jag inte är någon samlare alls.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.