13 augusti 2018

Karl Fredrik på Eklaholm


Så blev det då vår tur att få kika in hos Karl Fredrik på Eklaholm  mellan Ystad och Simrishamn.
Byn heter Hagestad Radby och postadressen är Löderup. För vi hann förstås med några små stopp på hemvägen från Skåne också. Detta var det första.

Jag har tipsat så många som varit i närheten att åka inom Eklaholm nu fick jag sticka in nosen. Mycket att kika på. Vackra växter och massor av roliga pryttlar och möbler. Gammalt , nytt för ute och inne och ja allt möjligt faktiskt. Roligt att se! Och en ny halmhatt fick jag lov att inhandla.

Vacker klockranka

 Karl Fredrik är verkligen driftig. Han gick floristutbildning där jag gick i Västerås men något år före.
Starkt lysande stjärna redan då. Nu tror jag att han verkligen har hittat hem och skapat en oas där på Österlen tillsammans med sin man. Jag tycker att han är jätteduktig. Du kan läsa mer om Karl Fredrik och Eklaholm på karlfredrik.se Han har många järn i elden.


Tog bilden mest för jag tyckte väggvaserna var lite roliga.

Som sagt mycket att se gammalt och nytt. Medelhav och Skåne.




En salig blandning och tomma bubbelflaskor kan ju bli ett stilleben i sig.

 Öppet sju dagar i veckan fram till sista september. Övrig tid se hemsidan.
Helt klart värt en utflykt!


2 kommentarer:

  1. Så många fina platser du har besökt! Så mysigt det verkar här med lite gamla ting! Helt i min smak!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja kul att hitta guldkorn! Några har funnits i huvudet flera år och så plötsligt blir det av när man är i närheten.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.