17 augusti 2018

Sista stoppet i Skåne för denna gång



 Innan vi skulle åka hem blev det en natt i Åhus. Vi åkte direkt ner på stranden där vännerna var.
Aldrig varit med om att det varit så varmt i havet som i år.



Någon hade byggt sandslott. Fick en liten Flashback till tiden när killarna var små och Göran och de byggde sandslott på stränder vi varit på till exempel här i Åhus. 


 Det är så speciellt med havet det går inte att komma ifrån.
Liksom valnötsträdet.


En så trevlig middag blev det under valnötsträdet. Vi kom så sent från stranden så hämtpizza blev det. Hur mysigt som helst. Det viktiga var ju att ses!


Frön av Lenas stockrosor fick jag med mig hem. Har strött ut de mot en södervägg i stugan och hoppas de ska ta sig. De vill ju inte ha så mycket omvårdnad. Ser ut att trivas bäst där det är magert och sol. Ja vi får se om de vill sig även norrut.



 Halva tjejträffsgänget på plats i Åhus denna gång och så G förstås.
Ja detta blev sista bilden från Skåne denna sommar.
Känns som vi hann med mycket utan stress på en långhelg bara.
och underbart att få komma till Skåne ännu en gång denna sommar. 
Jag var ju här i maj också på den årliga tjejträffen hos Lena.
Fler bilder från våra tjejträffar finns under etiketten Åhus. 
I år var det elfte året vi sågs.


2 kommentarer:

  1. Roligt att kontakt med gamla vänner! Så mysigt i Skåne... hoppas nu att dina frön tar sig!
    Ja, så varmt i havet... här är det fortfarande badvänlig temperatur. Var vid Stora Amundön idag, men jag vågade inte bada då jag har en infektion.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Skåne är så fint! Och sällan har väl havet varit så varmt som i sommar.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.