31 juli 2018

Luktärtsfestival


Hann också med ett kort besök på Luktärtsfestivalen / Blomstersafari hos 
Cecilia Wingård i Rugerup mellan Höör och Eslöv innan det var dags att infinna sig på keramikkursen förra helgen. 
Du kan läsa mer här Luktärtsfestival om hennes som hon skriver entantsföretag
 Blomstersafari och se vackra bilder. 

Hade läst om festivalen i senaste Trädgårdsliv och vänner till mig har varit där tidigare. Tyvärr fanns inte tid att stanna kvar på den dagliga guidningen. ( sista dag idag tror jag) Men kanske ett annat år. 
Mycket ögongodis för oss som gillar luktärter i alla fall och köpte med mig några fröpåsar som jag hoppas blir fina luktärter nästa sommar. 

Väldigt fin utställning och många, många spännande fröer fint ordnade efter färg.
Är det någon som kan allt om luktärter så är det nog hon.







Gunnel Carlsson har sin egen blandning.



 Prince of orange blev bra present till en vän.


4 kommentarer:

  1. Those flower arrangements on the glass shelves are so cute! I love the different colors of the flowers, thanks for the share. Hope you have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig av underbara foton på luktärtor! Luktärtor och ringblommor är så mycket sommar för mig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Ja luktärter är ljuvliga! Både luktärter och ringblommor är sommarlov för mig.Fanns alltid när jag växte upp. Mamma sådde. I år har jag ringblommor i lite mindre skarpa färger. Men tror de blev lite små pga torka. Så viker de ihop sig för kvällen det har jag inte tänkt på förut.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.