08 juni 2017

I halmhattarnas rike - del 1

 Jag har varit på en drömresa!

Fem dagars trädgårdsresa i södra England med Gunnel Carlsson som utmärkt guide.

Det var helt fantastiskt liksom vädret!

Bästa resesällskapet hade jag också i Maria som jag gick floristutbildning med för tio år sen. Vi har haft en trädgårdsresa i tankarna i flera år. Så kul att få uppleva!

Hela gruppen var jättetrevlig. Fritt att nörda loss alltså!


Cornus Venus

Huvudet gick verkligen som en propeller och upp och ner. Självklart tog jag orimligt mycket bilder och det var så mycket intryck och trädgårdsupplevelser så man blev nästan yr.  Första stoppet efter ankomst till Gatwick var Wisley Garden.

En stor trädgård med många olika avdelningar. Svårt att välja bilder. Men det var kanske blomsterkornellerna  som gjorde störst intryck på första stoppet.  Se ovan och under. 



Eller kanske trädformationer i fruktträdsavdelningen?


Eller storslagenheten i allmänhet?


Eller det lilla mer alldagliga? Eller blandningen av allt kanske. Variationen.


Och detta var bara början! Det blir bara bättre sa Gunnel och det var sant. 
Vi kände oss så rika med allt som låg framför den där första stunden i bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.