18 januari 2017

Ett kreativt rum

Ett kreativt rum. Det är målbilden för mig just nu.
 
 
 
 
Ett kreativt rum.
Det kan man säga för sig själv som ett mantra ifall det skulle gå trögt.
För det ska bli belöningen när jag utfört den stora utrensningen hemma hos oss.
 
Den har börjat på allvar nu och pågår lite i taget varje dag. Otroligt befriande faktiskt!
Känner mig fylld av energi rentav och tror snart jag får sorteringsdiplom
 av personalen på Återbruken i stan.
 
Efter att ha rensat och sorterat i vår mors lägenhet och förråd då hon nyligen flyttat till särskilt boende är det väldigt skönt att få ägna lite tid åt våra egna grejer.
Det är mycket, mycket lättare.
 
Min plan och min starka målbild är:
 att eftersom de två sönerna nyligen flyttat hemifrån
så gör jag helt sonika om den ena sonens rum till mitt "kreativa rum"
ett rum där till exempel symaskinen kan stå beredd.
 
Ett rum där alla mina pyssel/sy/fotogrejer etc. har ett hem
 och det därmed blir lättare att hålla ordning och veta vad man har och exakt var.
Därmed lättare att komma igång och göra roliga saker också
när allt finns på samma ställe.
 
 
För jag har många intressen och jag gillar ordning och reda
även om jag också är duktig på att snabbt stöka till när jag håller på med saker och ting..
Mitt ordningssinne har lidit ett tag för jag har inte riktigt mäktat med.
Men nu ska det ske och jag tror det blir toppen.
Jag blir glad av bara tanken.
 
 


Det finns så mycket roliga saker man kan göra och som jag har lust att göra.
Och skulle min egna idéer ta slut så finns det ju massor av inspiration att hitta på nätet.
Det finns ju hur mycket som helst!
Här är en sida:Make and create där du kan köpa material
och få inspiration till både det ena och det andra. 
Det finns även bilder på vad andra har gjort för roliga saker där.
 
Kanske blir du sugen på att prova något nytt eller ta itu med något gammalt.
Jag tror alla fall det är välgörande att skapa något, att göra något med sina händer.
Kreativ avkoppling. Att pyssla lite helt enkelt. 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Det är nog den här tiden på året som man kommer på att det är dags att röja och ordna upp sitt "liv" i ett eller annat rum.Du är då på god väg hör jag. Här röjer jag med det är så mycket som bara blir liggande så skönt det känns efteråt.
    Ha nu en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt! Ha en trevlig helg!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.