21 november 2014

En bit på väg

Inte klart än. Hur lång tid kan det ta att fixa iordning ett litet arbetsrum? Vårt lilla rum med tema elefant som jag tjatat om. Tapeten heter ju Elephant... och det var ett bra tag sen den kom på plats....



Ja just nu tar det ganska lång tid för jag har just ingen ork alls när jag kommer hem sent och det är mörkt. Helgerna har varit fyllda med aktiviteter och annat som inte hinns i veckorna.

Dessutom funkar ju rummet även om det inte är klart så därför har det inte haft akutprioritet.
Men det går åt rätt håll. Skrivbord är fixat. Hyllorna som mannen gjorde av en garderobsdörr (visserligen nyköpt) för jag så gärna ville ha den där lite vitoljade looken är på plats. De blev så bra och fick det där lugna uttrycket som jag ville åt. Tidigare var det terracotta och blått (+ bård för säkerhetsskull )på väggarna och hyllor med överfallande många pärmar i eftersom jag hade kontoret hemma förut. Bort ifrån pärmar, arbete och räknare vill jag nu. Lugn och ro och trivsamt vill jag att det ska kännas. Bilderna ser ju helt konstiga ut i färgen nu eftersom det är så mörkt och svårt att fota.



En matta har kommit på plats. Elefantöronen (krukväxten) är på plats i favoritkruka.



Två kaktusar är på plats i de små favoritkrukorna. Tror inte jag har haft kaktusar sen 10 årsåldern.
Då hällde jag blomnäring över de och hoppades de skulle växa lite fortare. Det gjorde de inte....



Nya stolar på plats. Suktat över Eames-stolar som man ser precis överallt, men de här fick bli ett bra alternativ.  Inte kopior men lite samma stuk ändå.

 
Nygammal favorit  Ballograf Epoca. Alltid till hands :) och den enda penna jag behöver ha framme.

Gardiner ska upp. Har ändrat mig och tänker sätta upp skira längder istället för de jag först tänkte.
Vill åt ljuset. Nya hurtsar eller helst bara en ny hurts ska in. En bra rensning kan nog göra att innehållet i de två nuvarande ryms i en. Och det är det jag helst vill nu inte ha så mycket grejer alls, särskilt inte här inne. Men lite praktiskt och kul piff vill jag såklart få in och....

........Less is more skylten ska upp!
 
Tror jag ska hänga den i en byxgalge bara för det är snyggt.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.