30 oktober 2014

En titt i backspegeln

Förra årets höstlov och en vecka till tillbringade jag med min familj i USA.
En riktig "once-in-a-life-time-trip" för oss. Kust till kust med start på den västra kusten.
Från San Francisco bilade vi söderut längs kusten. Tidigare inlägg finns under etikett USA-resan.


En av resans stora höjdpunkter var för mig var att återse Laguna Beach.
Ett paradis på jorden. 

Här kommer några bilder från närliggande Newport Beach.



Blå, blå himmel och hav.







                       Mitt fågelöga fick sitt. Tror de heter Ägretthäger.
Men är långt ifrån säker.













Mannen och sönerna praktiserar se och lär kanske.
Jag nöjde mig med att försöka fota surfare.




Trädgårdsögonen spanade in skylt om konstgjort gräs
och lite formklippt.




7 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder från en riktig drömresa!!
    Tack snälla rara för fina kommentarer angående mina jobbfunderingar. <3
    Kram
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en drömresa, den lever vi länge på, kommer lite mer bilder framöver.
      Övertygad om att dina nära och kära är tacksamma för att de fått lite mer tid av dig när möjligheten gavs under betänketiden och det är sällan sådant man ångrar en dag tror jag.
      Kram Annika

      Radera
  2. Wow vilken resa ni har varit på ! Underbart att kunna uppfylla en dröm som man har har.
    - Fotografierna är ju fantastiska, så man förstår verkligen att ni njöt av tiden ni hade där !
    Önskar dej en trevlig helg !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anneli! Det var jättekul att få göra den resan tillsammans. Rätt som det är är sönerna utflugna.
      Vi återkommer ofta till resan och pratar om den. Ett minne för livet för oss fyra.
      Fortsatt trevlig helg till Dig!
      Kram Annika

      Radera
  3. Åh, vad härligt att få en liten Californiados! Underbara bilder från en underbar plats.
    Kram Katsura

    SvaraRadera
  4. Laguna beach ser verkligen ut som ett paradis!
    Vilken fin resa ni hade... Jag läste ju dina inlägg även förra hösten och förstod att det var en fantastisk upplevelse. Vi har också en dröm att åka "over there", kanske snart?
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resan var toppen! Den lever vi på länge! Bilderna i det här inlägget är dock från Newport Baach lite norr om Laguna. Laguna Beach har jättemånga stränder men inte lika vidsträckt som i Newport. Det är det som gör det så mysigt i Laguna att man kan hitta sin egen lilla strand.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.