02 oktober 2014

Blomsternostalgi

När jag skrev om Anthurium i det tidigare inlägget fick jag en flashback till ett kul uppdrag med mina kompisar på floristutbildningen. Många år sedan nu (2007) men ändå ett kul minne.

Våra t-shirts och den norska flaggan (vår härliga lärare Karin från Norge) 
Min barndomsvän Therese som arbetar med upplevelser i egen regi på  Hedén & Jungander hade fixat så vi fick dekorera vid ett företagsjubileum och en konstutställning på Örebro slott. 
Uppdraget resulterade i att vi kunde göra en klassresa till det dejliga Köpenhamn.

Här kommer en hel hoper med bilder. Vi dekorerade bord för två kvällsarrangemang och scener samt på Örebro slott. Vi plojade lite med spännband, skruvar och muttrar
eftersom det ingick i företagets sortiment. 


Anthuriumparad i väntan på bordsplacering.


Inte bara blommor i dekorationerna....
Skruvar, muttrar och färgad mossa.






 Lite skruvar och muttrar även i den lilla scendekorationen.


 Färgad mossa till den stora scendekorationen som krävde en skylift. 

                                                                   
Testing, testing
Ljuset i nejlikedekorationen ändrade färg och det blev effektfullt i mörkret.





Blomster på företagets lager/verkstad.
(har ännu inte tröttnat på gräs utan tycker fortfarande det mesta blir snyggare med gräs :)




Blomster på konstutställningen Färgernas magi på Örebro slott.
Företagsledaren Reinhold Würths konstsamling visades upp.

Tavlan på undre bilden tror jag var den mest värdefulla.
En välbevakad Monet -
Saint Lazare Station



Ja det krävdes en och annan seg gumma
under arbetets gång med blommorna.
Tur de fanns i vår härliga klass och även på påse.
Direktimporterade från Norge. :=)


2 kommentarer:

  1. Vad fint! Jag har alltid velat vara florist. Kul att se vad mankan göra med blommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Borgmästaren! Kul att Du hittat hit.
      Alltid kul med blommor! Jag arbetar inte som florist nu men intresset finns kvar
      och lusten att vara lite kreativ emellanåt.
      Må så gott!
      Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.