23 mars 2013

Djuriskt på Vårsalongen

Hade en härlig ledig dag igår och fick fylla på både energi och inspiration genom att umgås med mina tre vänner sen tiden i blomsterhandel.  Alltid givande att träffas i "Fyrklövern" och göra något kul.

Startade upp med god fika hemma hos E med surdegsbröd från bageriet intill.
I mitt nästa liv vill jag också bo bredvid ett bageri. Eller kanske inte, vid närmare eftertanke....

Vi var på Liljevalchs Vårsalong på Djurgården. Premiär för mig. En blandning av allt möjligt att titta på.
Jag fastnade för djuren. Spets spetsen och videkissen och den rostiga myggan.
Såg roliga väskor i deras butik sydda av gamla kavajer.

 
Blå himmel men ingen värme.
 


Spets spetsen
 



Videkissen
 

 
Rostiga myggan
 
 Väskor av gamla kavajer och skinnjackor
 
 
God lunch i mysig miljö åt vi hos flickorna Helin & Voltaire
 
Fortsatte att fylla på inspirationskontot på eftermiddagen.
 
 
Svävande vaser med sticklingar
 
 
Detta måste jag testa, att driva upp en ek.
Proffsigt att få till de i storleksordning som på Svenskt Tenn.
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag ni haft
    Liljewahls har jag en önskan om att komma till någon gång
    Ha en bra fortsättning på helgen

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.