05 mars 2024

Sportlov

Fick se en skvätt av solen förra veckan när vi var i stugan och sportlovade lite eller vad man ska kalla det. Skönt att vara där några dagar alla fall. Lite skidåkning på längden, lite gym och lite stugmys.

En sväng till Ludvika blev det. Var in på en garnaffär jag aldrig besökt. Garn har jag ju just nu till mina projekt men hittade en fiffig lampa och ett nystan som nog blir en liten sjal.


Så var vi in på bokhandeln som alltid är värd ett besök. Sveriges näst mest välsorterade bokhandel står det på deras påsar. Det kan ju tolkas på flera sätt. Alltid inspirerande alla fall. Gillar Ekotipset så deras senaste fick åka med hem och en pocket av Bodil Malmsten som jag var nyfiken på. Gillar henne och en kompis till mig hade nyss varit på en fri tolkning, en teaterföreställning av just denna. 







Skidspåret i Norberg går delvis på gammal järnväg. Passar mig fint eftersom jag gärna åker på platten.

 

Gjorde våfflor när vi kom tillbaka till stugan. Hjortronen i sylten plockade vi i Älvdalen i somras. 
Det var de sista. Har haft de i frysen och gjort upp vartefter.


På fredagen höll vi oss i spåren vid Nordansjö för det var finast där och lite kuperat men inte värre än jag törs åka. På slutet blev det lite regn dock. Solbrillorna behövdes varken mot sol eller fartvind men jag tycker de är sköna att ha för sikten ibland. Men inte i fredags. Mest blöta när vi kom tillbaka till skidstadion i Klackberg. 

Pratade med några som skötte spåret och de ska nog försöka hålla det igång några veckor till. 
Tacksam för det. G har ont i en höft men att åka längdskidor fungerar bättre än att gå.
Han står på kö för operation. Så håller tummarna för att det blir av när det är tänkt och blir bra.


Trevligt att dyka in på Elsa Anderssons konditori i Norberg för en lunchsmörgås efteråt.


Och tillbaka i stugan passade det extra bra att ta en bastu när det var så blött och grått ute.


Såg knappt över till andra sidan så disigt var det. Men men alltid skönt att vara i stugan ändå. Blev ett långt uppehåll efter nyår i år. G var lite krasslig. Vi brukar ju annars vara där mycket året om.   


Hemma hade magnoliakvistarna slagit ut. Hoppfullt.


Var på bio med en fd kollega i söndags. Vi såg Den sista resan och jag kan bara instämma i hyllningarna nedan. Se den! Väldigt rolig men också vemodig förstås. Men den kändes kärleksfull och man blev varm i hjärtat av den. Rekommenderar den verkligen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.