28 oktober 2023

Höstpyssel och en krans


Tog in lite blommor av min babyblå hortensia. Tycker den är finare i färgen när den börjar vissna. La de bara i en spillkum som matchade färgen. Av en vit hortensia som nu fått höstfärg knåpade jag ihop en krans att hänga på knoppbrädan i matrummet.




Porslinsblomman täcker nu helt ingången till verandan. Den växer från två krukor och klänger på en gardinstång. Väldigt tålig.



En pappersgirlang från Afro Art har tillkommit för att ge lite höstfärg på väggen.


Ett annat höstpyssel, ätbart sådant var att baka några kastanjer i ugnen. Köpte några stycken ätbara kastanjer på Lidl och bakade i ugnen efter att ha skårat de. Ställde de på saltbädd och gjorde sen ett citronsmör att ha till.



Så vackra i färgen.



Fick väl lite extra kastanjefeeling efter att ha gått förbi Under kastanjen i Gamla stan förra helgen.

Kikki som jag var i Stockholm med berättade att hon brukade göra kastanjer i ugnen. 


På vår roadtrip såg vi de i Strasbourg där de såldes i pappersstrutar. Det är så jag tänker på de.
Rostade och inköpta på gatan. Det känns höstigt och luktar gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.