01 juni 2023

Kalasmånaden maj

Första juni!  Maj månad bjöd på kalasväder och en del kalas av olika storlek. Vi firade ju vår Rikard i Stockholm när han var först ut att fylla år den 4 maj. Både Göran och min bror  Anders fyller år på Norges nationaldag 17 e maj. Det blev ett litet firande här hemma på tu man hand den 17:e 



Dubbla flaggor hade vi alla fall. Göran hade opererat ljumskbråck dagen innan så fick ta det lite lugnt.

Blev lite fika med min bror och hans familj dagen efter när alla var Kristi Himmelsfärdslediga. 

Helgen innan var det desto större kalas i Söderbärke. Byns Ica handlare fyllde 50 år och slog på stort och bjöd till kalas i Söderbärke Folkets park. 3 500 biljetter var sålda så blev publikrekord. Slog rekordet från 1986 då Björn Afzelius och Mikael Wiehe drog dit 3 223. 


Vi cyklade dit med våra stuggrannar. Var ju generöst av Ica-Johan att bjuda in sina kunder. Med biljetten för 50 kr  fick vi lyssna till Klara Hammarström, Uno Svenningsson och Thomas di Leva och ett bra band. Kul att det händer lite i byn. 
 



Jubilaren fick förstås upp på scenen också. Kul att det var så fint väder.





Folkparksaktiviteter Lyckohjul och pilkastning.


Värd alla grattis! Så bra handlare och personal på bästa Bärkehallen.



Så har det varit Morsdag. Jag blev bjuden på god lunch på Tolvsbo värdshus av Göran och fick hälsningar av killarna. Första Morsdag utan mamma. Jag hade plockat liljekonvaljer som jag cyklade ner med till askgravlunden före helgen. Det kändes fint. Hon finns ju med i tankarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.