02 juni 2023

En knopp värd att vänta på

 Min ena buskpion eller trädpion som de också kallas hade sin första och enda blomma i år. Den andra jag har behöver nog ett år till på sig. 


De är ju så otroligt vackra trädpionens blommor. Glad att jag var hemma och inte i stugan när den enda knoppen slog ut så jag fick se den innan den blommat över. De härstammar från Kina och kallas trädgårdens kejsare. Jag kan se varför. Så vackra.




Åkte förbi nere på Regattagatan vid Öster Mälarstrand i Västerås där jag vet att det finns så fina buskar med trädpioner vid ett av husen. Det. var en del blommor kvar men många var förbi redan. Tycker de är helt magiska.






1 kommentar:

  1. Tack för din rara kommentar! Åhh dessa ljuvliga busk/trädpioner och som du skriver, det räcker med en enda blomma :) Magiskt vackra tider nu...
    Ha en fin och solig fredag nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.