07 augusti 2022

En sommarmorgon att minnas i november

 


21 grader i sjön. Kort simtur före frukost. Nyplockade bär till filen. Nystädat skafferi som resulterade i att diverse skvättar av frön, nötter och torkade bär och lite annat åkte ner i deg som fick jäsa över natten och blev goda frukostfrallor. Frasigt yttre och ändå ganska nyttigt inre. God stark ost på och hemkokt marmelad eller en skiva saltgurka. Mums! Dahlior och vallmo fortsätter att leverera. 





Rosbusken har tagit omtag efter att jag "dead-headat" den dvs klippt bort alla vissna blommor jag kom åt.


Första sommaren för lilla The Fairy som är en tacksam marktäckande buskros med lång blomningstid.


Sommarfloxen blommar på och håller bra i vas. Den kommer jag så fler år. 


Blomman för dagen slingrar på längs armeringsjärnen. Blommorna är finast på förmiddagen sen skrynklar de ihop sig.


Det är njutbart och en bra start på dagen! Så var det förrgår. Kvällen avslutades med så trevlig middag hos stuggrannarna. Skönt att kunna sitta ute. Bredvid fiskades kräftor. Stuglivet! Men nu är vi hemma i stan och det har varit ömsom skurar och ömsom sol. Svensk sommar det med. 

Fortsatt trevlig helg!













2 kommentarer:

  1. Det var en härlig promenad med dig... dessa vackra, varma sommarnätter är underbara :-))) mina daliablommor blommar också så underbart och jag är väldigt glad över dem.
    Jag skulle vilja prova några av dina bakverk :-) små semlor? Jag gillar verkligen att baka... hälsningar till dig. Och ha en trevlig sommar. Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Viola! Nej det är grova små frukostbröd med lite av varje i. Frön, nötter, torkade bär. Goda med ost och marmelad eller kanske saltgurka på. Ja det är kul med Dahlior. Ha en fortsatt fin sensommar! Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.