07 juni 2020

Det värmde


Maj avslutades med Morsdag och en varm skön sådan. Så efterlängtat med lite värme.
Våra killar kom till stugan där vi var och vi hade en mysig dag. Wokade lite utomhus och
jag hade bakat en rabarberpaj.

De gamla krukorna jag brukar ha nere vid sjön hade fått nytt innehåll nu när det blev varmt.
Tänkte att det kan vara fint med ljusare blommor som lyser lite när det skymmer även om det nästan är ljust dygnet runt just nu. Brukar ha Cascade pelargoner där men den här färgen har jag inte haft förut.



Atlaskragen har också fått flytta dit. Tror den är ganska tålig mot både sol och lite sommarvindar.




Min fina killar!



Nybyggda badflotten kom på plats och den inspekterades av en annan mamma med dunbollar på ryggen. Undrar om de varit på Morsdagsfirande de med?



I veckan som gick fick jag äntligen träffa min egen mamma. Det var drygt tre månader sen vi sågs.
Cyklade över till hennes boende med yngste sonen. Tänkte att vi kunde stå utanför och prata på telefon men alla fall se varandra om hon kom ut på deras terrass även om det är på tredje våningen. Det gjorde min bror på Morsdag. Men snäll personal sa att de kunde komma ut med henne och vi fick ses ute på avstånd. Åh vad det gjorde oss glada! Härligt att få ses i verkligheten. Fina lilla mamma!


2 kommentarer:

  1. Vilken lyckad dag Annika! Förstår att det var extra allt att just få träffa sin egen mamma! Ni ser ut att vara lika! <3 Ni är då kreativa - växthus och badflotte!
    Ja, vilken idyll ni har där. Så mysigt o fint.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en lyckad dag och jättekul att få träffa mamma veckan efter. Äntligen! Tror inte hon har riktig tidsuppfattning längre men för mig har det känts väldigt konstigt och länge även om vi pratat på telefon. Jag har skickat kort och blommor ihop med min bror. Men nu var det på riktigt. Härligt!
      Vi är nog lite lika blir mer med åren tror jag. Ja stugan är vårt smultronställe. Lycka att få vara där.
      Kram

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.