30 juni 2019

Bara vanligt vatten


Ibland ska man nog tänka på vilken lyx det är med så fint vatten som vi har tillgång till i Sverige.

I stugan har vi haft egen brunn men i vintras grävde vi för kommunalt vatten och avlopp det känns otroligt skönt att ha det fixat. Det har inte gått någon nöd på oss med brunnen heller såklart under de nu tio år som vi haft stugan. Men det sinade en gång för två år sen. Då var vi bara två i stugan i slutet av sommaren. Hade inte varit kul om det hänt när stugan var full av folk vid midsommar till exempel. 

Jag dricker så gärna vatten precis som det är men kul att bubbla till det också som alternativ.
Slut på bubbelvatten från affären. Känns väldigt onödigt att bära hem. Gott att blanda bubbelvatten med den nygjorda flädersaften från min egen fläder. Första året i år som den gav tillräckligt många blommor. Kul!




2 kommentarer:

  1. Ditt inlägg får mig att tänka på förra årets torka och bristen på vatten i dess spår! Nu har vi haft en hel del solsken och nu ser det ut som om vi kommer in i lite mer ostadigare väder med regn! Nu vill jag inte att juli ska regna bort, men nog uppskattar jag att det regnar - att djur och natur får sitt och så även vi människor.
    Fina flaskor för vatten... så fint duken avspeglar sig i dem! Köper inget bubbelvatten, men gör eget ibland och visst är det gott att smaksätta det som du har gjort!
    Kramar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja förra sommaren sinade dock inte brunnen. Att den sinade för två år sen berodde på snöfattig vinter och låg grundvattennivå fick jag höra. Men visst är det skönt om vädret växlar lite. Känns så otäckt med extrem torka och risk för bränder samt att djur och växter behöver vatten. Ja tack tyckte flaskorna var kul.
    I morse hade vi regn och 11 grader så blev en start på dagen med bullbak. Inget ont som inte för något gott med sig :)
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.