16 juli 2017

Lättskött

Efter penséerna blev det något annorlunda i mina rostiga bord och lådor. Jag brukar ha taklök på sommaren. 
Men nu tog jag de ett steg till. Sådde gräs och fyllde några med sjösten. Inte så tokigt det heller. Lättskött och inte så kinkigt med vattningen. 


Men idag fick vi lite regn och det behövs. Passade på att se filmen Tulpanfeber.


Fick låna boken för många år sen av en god vän. Tyckte om den och filmen var också bra. Annorlunda finansbubbla och annorlunda historia. Alicia Vikander är så uttrycksfull. Judi Dench gör ju ingen besviken heller. Både jag och äldste sonen nöjda över bioväder ikväll.

Lite dåligt med inlägg på bloggen för tillfället. Men sommaren pågår ju för fullt. Är lite flitigare på instagram under halmhattochmamelucker där du hittar lite bilder.

Hoppas Du har det skönt Du med där ute i sommaren! Tack för att Du tittade in. 

6 kommentarer:

  1. Den filmen vill jag se...spännande! Snygga rostiga bord också, himla läckert och ett bra tips :)
    Måndag igen, dags för nya utmaningar.
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Nu har gräset vuxit så de ser lite hippie-lika ut mina rostiga bord.
      Kram Annika

      Radera
  2. Kul idé för dina fina rostiga bord! Det är roligt när man kommer på något som inte känns så vanligt! De där borden måste vara himla användbara till mycket!
    Kram / AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack AnnaHelena! Ja borden är en hit. Kul att använda till mycket beroende på årstid.
      Kram Annika

      Radera
  3. Läckert med det gröna gräset i det rostiga bordet! Kan tänka mig att det även är fint med taklök, men kul med något nytt!
    Har varken läst boken eller sett filmen... brukar alltid läsa ett par böcker under semestern, men i år inget!
    Ja, sommaren pågår för fullt och det blir kanske mindre av bloggandet. Jag är inte så flitig heller, skriver helt enkelt när jag har något att berätta om! Instagram är ett bra komplement till bloggen. Eller rent av enklare och bättre än att blogga!?
    Må så gott av lediga dagar!
    Kramar till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla! Ja borden är så kul att variera. Jag har inte heller läst så mycket i sommar. Lyssnat på några böcker och idag tog jag fyra Sommarprogram på raken. Perfekt en heldag med trädgårdsarbete. Känner mig nöjd!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.