05 december 2015

Lussekusar x 2

Lussekatter är väl egentligen de dubbla. Den här varianten som jag brukar baka heter kanske egentligen lussekuse eller lussegalt. Vad vet jag? Jag kallar de alla fall lussekatter.
Goda är de! Särskilt lite ljumma och nybakade.



Kusar är det på handduken också. Jag är ju en dalkulla-wanna-be så en handduk
med små Dalahästar på hamnade i påsen när jag var på Rusta sist.

 PS. Du har väl sett att bloggen finns på instagram också under namnet halmhattochmamelucker
eller så klickar Du bara på view-on-instagram-knappen uppe till höger om inlägget.

Trevlig fortsättning på denna blåsiga ruskvädershelg!

2 kommentarer:

  1. Känns lite som hemma när jag ser den fina handduken. Lussebullar får det nog bli en annan dag här. Visst det går fort men butiken har ju med om jag inte hinner. Annars kanske jag ska dyka upp hos dig hihi
    Ha det gott och njut
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Lussekatter säger jag också om den där modellen!
    Ja, nog har det varit en ruskvädershelg alltid. Och efter vad jag förstår ska det fortsätta så i veckan. Nu längtar man efter lite snö och minusgrader. Och efter att det ska sluta blåsa...

    Kram // AH

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.