20 januari 2015

Lök

På fönsterbrädan i köket är det lök i krukorna. Scilla, Krokus och Iris.
Krokusen vaknade först och blommar med vita blommor med lila strimmor i.
Känns bra att tjuvstarta med lite lökar inomhus nu.

I väntan på något roligare att ha på trappen gjorde jag en "lökring" av det som fanns i grönsakslådan och lite alkottar. Bara på kul och i all hast.


Ser fram emot att fixa lite vår i mina "julklappsbord" med vårlökar och annat, men lite för tidigt än. Det är fortfarande vinter. Det får vara vår på fönsterbrädan så länge.



6 kommentarer:

  1. Vad härligt med blommande lök av olika slag att se fram emot inomhus, så här på vintern! Sånt där trevligt glömmer jag ofta att förbereda. Gissar att de behöver en viss förberedelsetid...
    Kul med den "matiga" löken i kransen, jättefin som dekoration och roligt att kunna variera!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Nej jag har fuskat Eva inga mer förberedelser än att åka till Blomsterlandet och köpa tre oilka smålökskrukor för en femtilapp :) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Så fint!! Här kom jag av mig i lökandet när all snö damp ner från himlen igår :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så sött med krokus, piggar upp. Kul med lökkransen. Glömmer alltid att fylla min, men nu finns det ju plats på dörren.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Kul idé till kransen fint blev det.
    Håller med, lite tidigt med vårblommor. Det är 60 dagar till våren läste jag.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja att det nog är en del dagar kvar till våren blev tydligt idag med all snö som kommit.
    Bara att njuta av den istället. Blir onekligen lite ljusare i alla fall.
    Tack för att ni tar er tid att kommentera, det är alltid kul med lite respons.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.