26 december 2014

Rim och rost och rimfrost

God fortsättning och hoppas ni haft fina juldagar!

Vår julafton fick en fartfylld start när släktens fyra yngsta kom på julgröt och skinksmörgås
med sina föräldrar och farföräldrar. Kul att ses.
De små ändrar sig från gång till gång. På eftermiddag och kväll var min mamma här.
Hon hade gjort Janssons frestelse och vi bullade upp med julmat. En del hemgjort en del färdigt.

Igår gick jag och mannen en långpromenad. Lite kyligt men soligt och skönt att vara ute lite.


Mistlar såg vi på promenaden och blå himmel över vårt hus. Kul att det är lite vitt och frostigt ute.
Känns som man längtat efter ljuset.


På eftermiddagen kom min bror med familj och min pappa och hans sambo som hade med mat så vi behövde bara fixa efterrätt. Lyxigt med en duktig gästkock.

Väldigt glad över mina klappar. Jag gillar hårda paket! Det fick jag. Till exempel en fjärrutlösare till kameran. Den tror jag att jag får glädje av.

Så här löd rimmet på det största paketet.... han är inte bara påhittig han kan rimma också.

Ett bord att dekorera, 
med mossa och äpplen med mera.
Och rosten kommer sen,
till vår blomstervän.
Nyfiket väntar vi att få se
hur fint det blir vid vår entré

Den klappen kommer jag ha mycket kul med. Bordet var i verkligheten två bord.
Mannen har ritat och klippt plåt och fått hjälp att svetsa. Jag blev hur glad som helst!
Hur snygga kommer de inte att bli när de börjat rosta!!

Jag såg ju liknande när vi var på konstrunda tidigare i höstas
Se sista bilden i detta inlägg från i höstas och det la han på minnet.

Kastade mig förstås över borden direkt på juldagsmorgonen. Så här ser de ut nu.
Mossa, barr , kottar äpplen och ljus förstås och en och annan rödlök m.m.
Men de kommer byta skepnad många gånger på ett år. Blir lekstuga för mig!






En rätt skön känsla är det även när tomten kastat luvan och det är tomt under granen.










1 kommentar:

  1. Men oj, vilka fantastiska bord din man har tillverkat! Förstår att du blev överraskad och glad!!
    Det låter som ni har haft en finfin jul!

    Kram
    Annica

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.