10 juli 2014

Inspirerad av äng i dubbel bemärkelse

Det finns en fin vas som heter Äng. Du kan se den  här: www.klong.se
Jag gjorde budgetvarianten med hönsnät som jag klippte till. 
Vek det runt kanten och hade lite i själva vasen
En lite högre i stugan  med just ängsblommor.
Tyckte det var lite fiffigt,
 särskilt som jag tycker om buketter där blommorna får lite
luft och utrymme så de syns var och en.





Sen kan man ju bara undra ifrån hur många håll man kan fota en vas. 
Ganska många om du frågar mig....
När jag såg skuggspelet på golvet var jag ju tvungen att plåta det med.

Hemma igen gjorde jag en till en lägre vas. 
Den satte jag stjärnflocka i och blad från sockblomman. 



2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder och mycket fiffiga vaser!!

    Kram
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite fiffigt att sprida ut blomstren på ett enkelt sätt.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.