21 december 2012

Vintersolstånd och bloggstart

Jag tänker prova på att blogga....

Mest för att hålla fotograferandet vid liv.

Men också för att det verkar kul och jag vill lära mig något nytt.
Lite klurigt att komma igång. Blir säkert en del nybörjarmisstag.
Innehållet i bloggen blir nog en blandad kompott av stort och smått, 
vardag och festligheter.Livet hemma och utflykter. 
Jag lever tillsammans med min man och våra två tonårssöner i ett gammalt hus i vår stad. 
Är intresserad av trädgård och blommor och tycker mycket om att vara i vår stuga i södra Dalarna.
Gissar att det kommer att visa sig här.  

Halmhatt och mamelucker?

Ja fast kanske inte samtidigt. Att tänka på en halmhatt gör mig glad. En skön stund i solen och perfekt skugga av hatten när man vill läsa den där boken kanske.

Mamelucker däremot är ett ord som håller på att glömmas bort.

Mamelucker för mig är inte något romantiskt med spetsar, utan det ultimata plagget på vintern.
Gärna av ull.Sådan ull som inte sticks eller kliar.Jag gillar att åka skidor och man fryser sällan om vaderna.
Man fryser när man sitter i en sittlift på väg uppåt.
Därför är mamelucker så bra.

Jag uppskattar alla årstider. Vill inte vara utan någon.

Idag är det vintersolståndet och nu blir det ljusare och ljusare igen för varje dag.

Det måste väl vara en bra dag att börja blogga på.

Välkommen till min blogg!

// Annika


2 kommentarer:

  1. Söta du! Det här kommer att bli en jättemysig blogg: det ser jag redan nu!

    SvaraRadera
  2. Du är snäll C! Kul alla fall! Men lite klurigt att komma igång :-) Behöver en snabbkurs tror jag. Mycket hoppande hit och dit och vilse i pannkakan. Men det ger sig nog.

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.