17 maj 2019

Rapsen blommade


Rapsen blommade så fint när jag var i Skåne på tjejträff hos min kompis Lena i Åhus förra helgen. 
Så bilden av henne i nya gula tröjan i rapsfältet blev ju kul.

Vår vänskap går 37 år tillbaka vi träffades som au-pairer i Zürich.
Jätteroligt att vi håller kontakten. De andra som var med på tjejträffen känner också Lena sen länge på olika sätt. Vi andra kände inte varandra från början hade bara en gemensam nämnare i Lena.
Men nu var det  tjejträff för oss tolfte året på raken och det är så mysigt och trevligt.

I år startade vi upp med en loppis runda på Sven i Hanaskog eller Svens Flyttningar som det heter.
Efter en stå-fika var vi på gång. Några små fynd och sen vidare till Wanås slott.
Vi gick först den lilla konstrundan i vacker bokskog bland annat.
Så vacker natur och den skira grönskan just nu.




En installation på konstrundan vid Wanås slott.


6 kommentarer:

  1. Ja, vänskap är en viktig bit i livet! Antal år spelar egentligen ingen roll! Det är bara att kemin klickar och att man trivs ihop! <3
    Älskar rapsfälten i Skåne... så vackert!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej åren spelar ingen roll. Men ibland är det skönt med vänner man känt länge.
      Skåne är vackert. Vackert överallt just nu.
      Kram Annika

      Radera
  2. Låter som en mysig helg. Hoppas denna helgen blir lika fin. Kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finfin helg med härligt väder och lagom mycket aktiviteter.
      Det skulle ju bli regn. Hoppas Du haft en bra helg!
      Kram Annika

      Radera
  3. Härligt med tjejträff i Skåne. Jag har lite koll på sydkusten men just Åhus var det många år sedan jag besökte men jag har några kristalldroppar till trädgården som kommer från en glashytta i Åhus. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns så mycket att upptäcka på liten yta i Skåne. Jag är mest bekant med Äspet och byn inte ofta i Täppet när jag är i Åhus. Vi var in i kyrkan denna gång bara beundrat på utsidan förut. De hade vackra höga värmeljusstakar från glashyttan i Åhus.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.