25 mars 2017

Långhelg med yoga

Har kommit av mig lite med bloggandet. Men här kommer ett inlägg från den trevliga yogahelgen som jag är så glad att jag åkte på. Det var en bra upplevelse från början till slut.


Där under kristallkronan i den stora salen på Husbygård som ligger i Sörmland hade vi våra yogapass. Yoga är nytt för mig. Jag började i höstas med kundaliniyoga. Men jag gillar det.
Det känns välgörande. Det var vår yogalärare som dragit ihop en liten grupp till helgens retreat.
Man kan hyra in sig på herrgården för en helg eller veckovis. Klicka här för mer info: Husbygård


 
 Så vänlig och mysig miljö. Mycket att titta på i det stora huset.
Lite Downton Abbey känsla.
 





Här bodde jag och min kompis Maria i tre nätter.
 
Tänk vad en enkel ros i fönstret gör att det känns extra välkomnande!
 




En av två fina hundar som finns på gården och glad för att få följa med på promenad.

 
Får och hästar fanns intill.
 


I ett Antikmagasin intill fick vi rundvandring och även provsitta gamla kungastolar
som tillhört Karl XV om jag inte minns helt fel. Mycket information på en gång blev det
och många stolar inte minst fanns det i gömmorna.


 
Det var så spännande med all vegetarisk mat som serverades under helgen.
Nya smaker och rätter. Goda röror och efterrätter. Inspirerande.
 


 
 Fint väder inbjöd till promenad och en stund i solen under träden.
Den bästa tiden börjar ju nu! 
 
 
På lördagskvällen eldade vi brasa under fullmånen. Läckert! 
Och hur det gick i melodifestivalen fick vi ju reda på ändå :)
 
 
Det var verkligen en givande helg!
Träningsvärk hade jag också efteråt.
 
Av att sitta och andas undrade min man :))
Kanske inte bara även om det är mycket fokus på andning.
 
Känns som det gjorde nytta på insidan och utsidan.
Välgörande helt enkelt. Lärde mig en hel del.
 
Så glad att min kompis fick in mig på yoga.
Förut har jag bara gått enstaka pass på Friskis
men det var ofta så svårt att få plats.
Skönare att veta att man har sin plats en gång i veckan.  
  

5 kommentarer:

  1. SÅ mysigt!
    Jag är också nyfiken på yoga, men vet inte riktigt vilken form av yoga som skulle passa mig. Vem vet - en vacker dag kanske jag provar på...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fantastisk helg! Ni verkar ha haft det helt underbart! Vilket vackert ställe för yoga och promenader och god och nyttig mat därtill! Yoga är så härligt - har du börjat så kommer du aldrig att frivilligt sluta.
    Jag lovade ju att ge förslag på mysiga restauranger när ni kommer till Göteborg - inte helt lätt! Insåg att vi sällan är på restauranger kvällstid - vi besöker mer lunchställen runtomkring Göteborg i samband med när vi är ute på våra små utflykter. Men några förslag ska du få som jag vet är populära...
    Eggers - där var vi faktiskt nyligen. Har skrivit om det på bloggen! Underbart ställe att både bo och äta. Tror du älskar miljön. Ligger nära till centralen. Nära är ju också populära Dorsia och hotell Pigalle med restaurang Atelier. Clarion hotel - posthotellet är fint och har bra restauranger.
    Andra restauranger som är välbesökta är Meet, Bellora och Somm, samt Heaven 23, nära Korsvägen, Liseberg.
    En liten italiensk pärla på Kungsgatans övre del är: Fontana di Trevi - en mindre kvarterskrog med mycket god mat! Du får helt enkelt googla och läsa om de här förslagen! Tycker det är så svårt att ge förslag, smaken är ju som du vet delad!!! och det finns hur många restauranger som helst!! Hoppas ni får en underbar och solig vistelse i vårt Göteborg! Hur länge är ni här? Shopping?
    Lova att du berättar sedan! Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  3. Men åh vad snällt att Du tagit Dig tid och föreslagit så mycket. Jag ska googla! Har faktiskt bokat in Afternoon Tea på Dorsia. Det blir en långhelg. Sammanstråla med bästa vänner är syftet vi bestämde Göteborg för det brukar alltid vara trevligt.
    Tusen tusen tack för alla förslag! Jag ska berätta vad vi hittar på i Götet.
    Stor kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen! Vi hörs och kanske ses någon gång! Vem vet!?
      Kram, Gunilla

      Radera
  4. Bara att titta på bilderna är rofyllt, sånt sitter i väggarna, men kanske jag inte skulle velat hålla till precis under kristallkronan:-)
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.