27 februari 2014

Vilken trafik!

Fortsätter på vår höstlovsresa. Yngste sonen ville så gärna se Hollywoodskylten. Så vi började tråckla oss fram i trafiken. Helt galet vilken trafik! En vanlig tisdagseftermiddag! Skylten såg vi men det tog sin lilla tid att komma lite närmare.


Vi körde väl fram och tillbaka på Sunset Boulevard några gånger för äldste sonen ville se skymten av några legendariska rockklubbar från 80-talet. Vi åkte förbi The Chinese Theatre men nöjde oss med att se stjärnorna i trottoaren från bilfönstret. Så mycket turister. Kändes inte helt ok att lämna en fullpackad bil var som helst heller.




Så såg vi den då till slut skylten. Närmare än så kom vi inte. Men det gjorde inte så mycket tror jag.


Vid det laget var vi alla rätt nöjda på trafiken. Los Angeles är så otroligt vidsträckt. Ingen kärna direkt.
Tror vi  bara körde 25 mil den här tisdagen men vi satt nog tio timmar i bilen. Ja några stopp inräknade förstås men det kändes verkligen som en heldag i trafiken.

Jag kände mig väldigt glad när jag sent på kvällen kunde skicka iväg den här bilden till min vän Cecilia som tipsat oss om hotell i närheten av Laguna Beach. Resans stora mål särskilt för mig. Mer om Laguna Beach längre fram. Mycket mer för det stället har en väldigt speciell plats i mitt hjärta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.