28 januari 2019

I röret


Har nog visat de här bilderna förut. Mitt blomstrande stuprör. Tulpaner och hyacinter, kål och blåbärsris, kottar, mossa och lite vårglöd.
Så såg stupröret ut till ett nyår i stugan. Fler bilder här Vårlik siluette 
Nu står det i köksfönstret hemma och jag har sått malabarspenat och skogsskräppa.
Hoppas sådden tar sig och bladen hamnar i en sallad så småningom. Bara hoppfullt med något som gror och är sådär ljusgrönt.


Vi var i stugan i helgen. Plockade undan adventsljusstakar där med. Planen var från början att åka till Romme och åka skidor men G var så förkyld så vi stökade lite och gick långpromenad istället. Så var jag på loppis. Men lämnade denna gång. Applåder :)
Fyra mindre kartonger smått och gott hade jag fått ihop. Rensat lite i skåp och bland dukar och annat. Skönt!

2 kommentarer:

  1. Så jättefint md vårblommor på rad. Smart att ha på det dukade bordet, mycket blommor som tar lite plats. Härlig siluettbild. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Ja lite kul med hängrännan och den är ju vattentät och lätt att variera.
      Kram

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.