18 december 2013

Paus mitt i veckan



Förra onsdagen tog jag mig ledigt och åkte till Stockholm redan på tisdagseftermiddagen
för att hälsa på min kompis L. En energigivande paus. Höll oss mest på söder denna gång.
För att det är trevligt och för att hon bor där. Vi åt lite gott på tisdagskvällen på  Hornhuset  tapasrätter tog jag de kändes väldigt fräscha och goda. Rundade av med min favoritdessert Creme Brulee. Mums!

På onsdagen blev det lite shoppande. Vi kom in i ett riktigt flow. Ja inte så vi vädrade plånböckerna stup i ett utan mer som att när vi klev ut från till exempel Keramikerna på Åsögatan jag med lilla fina lördagsgodisskålen Mia Blanches"Sven" i påsen (eller rättare sagt två för jag hittade en på andra sorteringen också, det var ju också flow) och funderade på var låg nu den där andra mysiga butiken. Hm kommer ihåg att det var på ett hörn och så är det just runt nästa hörn.
Butiken heter numera Fat Cat House &  Garden.

 
Där hittade vi lite smått och gott.
Till exempel en brevpress som kanske kan hålla ordning på julklappskvittona tills vidare. 
 
 
Vi gick en hel del och det hade varit intressant att haft en stegräknare på sig.
Tyckte att L var tapper som tog emot besök och glatt travade runt på stan.
Hon hade precis kommit hem från jobb i Mexico grundligt försenad
och lagom jetlaggad. Men som hon sa roliga saker orkar man.
Sen dess har hon hunnit vara ännu en sväng till Mexico tur och retur.
Beundransvärt tycker jag!
Ska tänka lite på det nästa gång jag
 ska till att yppa något om att jag är lite trött.
 
 
 




1 kommentar:

  1. Vilken livsnjutardag med härlig shopping och underbar efterrätt! :) Ljuvligt vackert jularrangemnag i soppterrinen nedan och vet du, jag har köpt en jul-tax-diskhandduk jag mned!!! Dock ingen Satffan, utan han med tomteluvan ;)

    TUSEN TACK söta Annika, för att du är du, en toppentjej ggr 100!!!!!!! Generös, klok och dessutom med mycket god smak, du har ett mess på fb, jag är såååå glad!!!! :) :)

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.